4 Ekim 2011 Salı

İZMİR KÖFTE TARİFİ


Malzemeler:
Köftesi için:

½ kilo kıyma
1 soğan rendesi
½ demet maydonoz
Tuz
½ su bardağı galeta
Karabiber

Sosu için:
¾ çaybardağı sıvı yağ
1,5 kaşık biber salçası
1 büyük domates rendesi
Tuz
Kekik
Karabiber
1 su bardağı su

Garnitürü için:
4 patates
1 domates
2-3 biber

Köfte malzemelerini karıştırıyoruz. Patatesleri 1 parmak kalınlığında elma dilimi şeklinde doğruyoruz. Borcam tepsiye 1 patates 1 köfte gelecek şekilde düzgünce diziyoruz. Üzerine dilim domates ve çekirdekleri çıkarılmış biberleri diziyoruz. Üzerine sosun yağlı kısmını her tarafına gelecek şekilde kaşıkla yaydıktan sonra sosun kalanını ilave ediyoruz ve 200 derecelik fırında 40-45 dakika pişiriyoruz. Patatesler piştiği zaman tüm yemek pişmiştir.

Bazen evde aklım pişirecek yemek gelmiyo, o yüzden bi kaç tarif ekleyeceğim bundan sonra. Üstelik hep tarif defterime eklemeye niyetlenmeme rağmen üşendiğimden blogda bulunsun istedim.

Koskoca google da bi adam gibi izmir köfte resmi bulamadım yaa...

3 yorum:

  1. saat olmuş akşamın dördü;yemek yenmiş 12de üstünden geçmiş 4 saat karnımız acıkmış,canımız çekmiş hiççç umrunuzdamı sevgili N:))canım çekti ya olsada yesek:))

    YanıtlayınSil
  2. cucu evde ne yapcam diye düşünmeyin işte. uzamn tvden aldım tarifleri, şefler yapıyo, adım adım da görüyon yemeğin neye benzediğini. sende bak bence arada.

    YanıtlayınSil
  3. Daha dün bir ara İzmir köfte yapayım diye düşünmüştüm :) sağolun...

    YanıtlayınSil