3 Şubat 2011 Perşembe

KUMAŞ BOYAMA


Kumaştaki desenler çok hoşuma gitti. Bu tarz desen elde etmek için çok basit bir yöntem kullanılıyor.


Önce beyaz yada açık renk bir kumaş buluyoruz. Lekelenmiş ve bu yüzden kullanılamayan elbiseler iyi bir seçim olacaktır.


Tulip marka boya seti önerilmiş ancak, ülkemizde her yerde bulamayacağımızı düşünerek, ben yazıcı kartuş mürekkebi kullanmayı düşünüyorum deneme aşamasında... Ya da toz kumaş boyası bolca sulandırılarak kullanılabilir.


Tulip marka boyayı farklı miktarlarda sulandırarak kullanmış blog yazarı... Sulu boya etkisini vermek için böyle olması gerektiğini söylüyor.


Kumaşı önce sprey tabancası ile ıslatmış, ıslatırken kumaşın tek kat olmasına özen gösterin. Kumaşın fazla olduğu durumlarda boyanın diğer kısımlara bulaşmamasına özen gösterin.


Islattığınız bölgeye fırça yardımıyla bir miktar boya sürün, bırakın boya yayılsın.


Boya kümelerinin ortasına daha koyu renkli boyalardan ufak bir daire şeklinde sürün.


Çiçeğin anahatları ortaya çıkmaya başladı bile...


Kuruduktan sonra keçeli tekstil kalemleri ile çiçeğin detay kısımlarını çalışıyoruz.



Ortaya çıkan görsel benim ağzımı sulandırdı. Üstelik tek bir çalışma için değil, evde desenini beğenmediğiniz ne kadar şey varsa hepsine uygulayabileceğiniz bir yöntem.


Blogu yazan hanıma şükranlarımı iletiyorum. Çok başarılı olduğunu düşündüğüm ve bunun için paylaştığım bir çalışma... Benzerini benden önce yapan olursa bana da sonuç bildirin:)


Tutorial bu adresten alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder